15.00 Uhr
Rundgang
Mon | Tue | Wed | Thu | Fri | Sat | Sun |
---|---|---|---|---|---|---|
01
|
02
|
03
|
04 | 05
|
||
06
|
07
|
08
|
09
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27 | 28
|
29
|
30
|
31
|
Please change your cookie settings and accept cookies for external media platforms to display this content.
Two weeks of “Out of Joint” – Visionary works building bridges between eras, musicians responding to a world out of kilter and formats that disrupt the normal concert hall routine.
Please change your cookie settings and accept cookies for external media platforms to display this content.
Six pianos microtonally detuned against each other, a dark, vacant hall, 51 musicians – On 18.11.22 the Konzerthausorchester Berlin with Jonathan Stockhammer will be the fourth orchestra worldwide to play “limited approximations”. The 2010 composition by Georg Friedrich Haas with a unique, acoustically exciting instrumentation at the #AusDenFugen festival in the empty, darkened Great Hall. With two other “unheard-of” works, you can expect a “sound rush continuum” over five centuries this evening.
Please change your cookie settings and accept cookies for external media platforms to display this content.
A workshop for everyone – Audience and orchestra will be swapping places on 19.11.22! During a symphony concert in the Great Hall, have you ever wondered how the Konzerthausorchester actually manages to play together so perfectly? What do the conductor and individual musicians of the various instrument groups contribute? A successful orchestral performance is based on listening to each other and deriving a multi-voiced articulation together. You can literally experience this first-hand in our workshop – even without any previous musical knowledge. To begin with, the Konzerthausorchester under conductor Jonathan Stockhammer will play an excerpt from Beethoven’s “Eroica”. In a moderated discussion, the musicians and conductor will demonstrate what skills are needed to perform together. Then it’s your turn!
Georg Friedrich Händel
Suite d-Moll HWV 447
Ludwig van Beethoven
Sonate cis-Moll op. 27 Nr. 2 („Mondscheinsonate“)
Fazil Say
„Gezi Park 2“ - Klaviersonate op. 52
Franz Schubert
Sonate B-Dur op. post. D 960
mit Peter Laduch, Technischer Direktor am Konzerthaus Berlin
mit Peter Laduch, Technischer Direktor am Konzerthaus Berlin
Werke von John Baldwin, Wilhelm Friedemann Bach, Carl Philipp Emanuel Bach, Luigi Nono und anderen
mit Dominik Susteck
Johann Sebastian Bach
Präludium C-Dur BWV 547/1
Mauricio Kagel
Drei Sätze aus „Rrrrrrr ...“ - Acht Stücke für Orgel
Wolfgang Rihm
Drei Fantasien für Orgel (1967)
Johann Sebastian Bach
Fuge C-Dur BWV 547/2
Dominik Susteck
„Zeichen“ (2016)
György Ligeti
„Volumina“
Johann Sebastian Bach „Die Kunst der Fuge“ BWV 1080
Johann Sebastian Bach
„Die Kunst der Fuge“ BWV 1080
Konzeptkonzert im dunklen Saal
Johann Sebastian Bach
Chaconne aus der Partita für Violine solo d-Moll BWV 1004
Georg Friedrich Haas
„limited approximations“ - Konzert für sechs mikrotonal verstimmte Klaviere und Orchester
Thomas Tallis
„Spem in alium“ - Motette für 40-stimmigen Chor
Workshop für alle: Publikum und Konzerthausorchester begegnen sich auf Augenhöhe
Maliba
Podium Esslingen zu Gast mit einer hybriden multimedialen Konzertperformance
Raumklangkonzert mitten im dunklen Saal
Franz Liszt
„Nuages gris“
Franz Liszt
Bagatelle ohne Tonart
Franz Liszt
„La lugubre gondola“
Don Carlo Gesualdo da Venosa
„O vos omnes“ (aus den Karmetten-Responsorien)
Franz Liszt
„Après une lecture du Dante“ - Fantasia quasi Sonata (aus „Années de pèlerinage, Deuxième année: Italie“)
Don Carlo Gesualdo da Venosa
„Ecce quo modo moritur iustus“ (aus den Karmetten-Responsorien)
Franz Liszt
„Les jeux d'eau á la Villa d'Este“ (aus „Années de pèlerinage. Troisème année“
Franz Liszt
„Csárdás macabre“
Don Carlo Gesualdo da Venosa
„Plange quasi virgo“ (aus den Karmetten-Responsorien)
Franz Liszt
„Bénédiction de Dieu dans la solitude“ (aus „Harmonies poétiques et religieuses“)
Brancheninterner Workshop für Konzertplaner*innen
AWAKE – Raumklangkonzert mit flexibel positioniertem Orchester
Maddalena Casulana
Madrigale arr. für Bläserensemble
inti figgis-vizueta
talamh für Streichorchester (2020/2021)
Grace Wiliams
„Calm Sea in Summer“ aus „Sea Sketches“ (1944)
Louise Farrenc
Sinfonie Nr. 2 D-Dur op. 35 (1845)
Konzert in der Mitte des dunklen Saals
Neue musikalische Ideen und Improvisationen basierend auf den Goldberg-Variationen von Johann Sebastian Bach
mit dem Konzerthausorchester und Texten von Florian Illies und Juli Zeh
Gustav Mahler
Adagio Fis-Dur aus der Sinfonie Nr. 10
Anton Webern
Sechs Stücke für Orchester op. 6
Pause
Lisa Streich
HIMMEL
Die ukrainischen Musiker*innen setzen ein Zeichen für die Freiheit der kulturellen Identität.
Johann Sebastian Bach
„Verleih uns Frieden gnädiglich“ – Schlusschoral aus der Kantate „Erhalt uns, Herr, bei deinem Wort“ BWV 126 (Fassung für Streichquartett)
Maurice Ravel
„Pavane pour une infante défunte“
Maurice Ravel
„Tzigane“ - Konzertrhapsodie für Violine und Orchester
Myroslav Skoryk
„Melodie“
Mykola Lysenko
Suite über ukrainische Themen op. 2
Mykola Lysenko
Arie der Nastia aus der Oper „Taras Bulba“
Anatoli Kos-Anatolsky
Volkslied
Yuliy Meitus
„Ksenia“
Kyrylo Stezenko
Abendlied („Ich will nicht schlafen“)
„Shchedryk“ (Carol of the Bells“) - ukrainische Volksweise
Olivier Messiaen: „Quatuor pour la fin du temps“
Olivier Messiaen
„Quatuor pour la fin du temps“ für Klarinette, Violine, Violoncello und Klavier
mit Benjamin Appl und anderen
Werke von John Dowland, Johannes Brahms, Kurt Weill, John Lennon und anderen
For this event, you will not receive tickets through our webshop. You will therefore be redirected to an external page of the organizer. If you have any not completed bookings on konzerthaus.de, they will be dissolved after 20 minutes.