Ronith Mues
Harp
Jan Westermann
Percussion
Claude Debussy
Arabeske Nr. 1 E-Dur, für Harfe und Marimba/Vibraphon bearbeitet von Jan Westermann
Marcel Tournier
Zwei Préludes aus Quatre Préludes op. 16, für Harfe und Marimba/Vibraphon bearbeitet von Jan Westermann und Ronith Mues
John Thrower
„Thre Colours“ für Marimba solo
Maurice Ravel
Drei Sätze aus „Ma mère l'oye“, für Harfe und Marimba/Vibraphon bearbeitet von Ronith Mues und Jan Westermann
Gabriel Fauré
Impromptu für Harfe solo Des-Dur op. 86
Claude Debussy
Zwei Sätze aus „Suite bergamasque“ (Menuet, "Clair de lune"), für Harfe und Marimba/Vibraphon bearbeitet von Ronith Mues und Jan Westermann
Pause
Casey Cangelosi
„Bad Touch“ für einen Performer und Tonband-Einspiel
Kay Westermann
„Cloud Ghosts“ für Harfe und Marimba/Vibraphon (UA)
Paul Hindemith
Sonate für Harfe, 2. Satz (Lebhaft)
Philip Glass
„Metamorphosis 2“, für Harfe und Marimba/Vibraphon bearbeitet von Ronith Mues und Jan Westermann
If you are a fan of our “Spielzeit” livestreams on twitch.tv, you will know what a well-rehearsed team our principal harpist Ronith Mues and principal percussionist Jan Westermann have become – and that harp and vibraphone or marimbas complement one another beautifully throughout various epochs and styles. Now, for once, the two members of the Konzerthausorchester have an entire matinee to present their unusual instrumental combination to you.